Tipus de pla o escala del Pla
Hi ha múltiples tipus de plans i classificacions dels mateixos, però tradicionalment aquests són els principals plans:
Plànol panoràmic o gran pla general : El plànol panoràmic mostra un gran escenari o una multitud. El subjecte o no està o bé queda diluït en l'entorn, llunyà, perdut, petita. Té un valor descriptiu i pot adquirir un valor dramàtic quan es pretén destacar la solitud o la petitesa de l'home enfront del medi. Es dóna així més rellevància al context que a les figures que es filmen. També s'utilitza per mostrar els paisatges.
Plànol general: El Pla general (PG) presenta als personatges de cos sencer i mostra amb detall l'entorn que els envolta. Ho podem notar en la caràtula de les pel•lícules majorment. Abasta gran part de l'escenari natural o decorat. Integra els personatges en el seu ambient. S'utilitza per a començar una escena o per situar una acció.
Plànol general curt: El Pla general curt (PGC) és pura i exclusivament de context. Es poden veure els personatges i les seves accions, cobrant així la seva importància. És típic d'interiors.
Pla conjunt: El Pla conjunt (PC) és l'enquadrament on apareix un personatge amb un altre. És a dir en el quadre final apareixen dues persones. Si fos només una persona seria pla general sencer (PGE) Podria ser un exemple, una conversa. Si dins d'aquest pla no hi ha un moviment intern, podria transmetre els mateixos significats que un pla general.
Plànol figura: El plànol figura (PF), és l'enquadrament on els límits superiors i inferiors coincideixen amb el cap i els peus del subjecte. Sempre que no estigui allà.
Plànol americà: El Pla americà (PA), o també denominat 3 / 4, pla mitjà llarg o pla vaquer, retalla la figura pel genoll, aproximadament, per mostrar l'acció de les mans. S'utilitza des dels westerns per mostrar al subjecte amb els seus revòlvers.
Pla mig: És la distància adequada per mostrar la realitat entre dos subjectes, com és el cas de les entrevistes.
Pla mig curt: El Pla mig curt (PMC) captaria el cos des del cap fins a la meitat del pit. Aquest pla ens permet aïllar una sola figura dins d'un requadre, i descontextualitzar del seu entorn per concentrar-hi la màxima atenció.
Primer pla: El Primer pla (PP), en el cas de la figura humana, recolliria la cara i les espatlles. Aquest tipus de pla, igual que el Pla detall i el Primeríssim primer pla, es correspon amb una distància íntima, ja que serveix per mostrar confidència i intimitat respecte al personatge.
Primeríssim primer pla: El Primeríssim primer pla (PPP) capta la cara des de la base de l'menton fins a la part de dalt del cap. També dota de gran significat a la imatge.
Plànol Filipí: El plànol filipí consisteix en la combinació d'un picat amb la càmera en posició invertida i un holandès de 45 º Va ser creat el 1992 pel director de documentals filipí Doc Shonga.
Plànol detall: El Pla detall (PD), Només mostra en la seva màxima expressió a un objecte. En aquesta part es concentra la màxima capacitat expressiva. Serveix per emfatitzar algun element d'aquesta realidad. Destaca algun detall que d'una altra manera passaria desapercebut i fa sentir a l'espectador tenir més interès.
Pla seqüència Seqüència: filmada en continuïtat, sense tall entre plans, en la qual la càmera es desplaça de acord amb una meticulosa planificació. es necessita extres .
Plànol de Dos: El Pla de Dos o Two Shot és un tipus de presa o enquadrament emprat en la indústria cinematogràfica en la qual el marc abasta una vista de dues persones. Els personatges o subjectes no han d'estar l'un al costat de l'altre, hi ha moltes preses que tenen a un subjecte en el primer pla i un altre subjecte en el fons.
Pla subjectiu: o PDV és la presa que ens mostra directament el punt de vista d'un personatge, o sigui que veiem l'acció i els esdeveniments com si fóssim el personatge mateix dins de la pel•lícula.
Angulacions de la càmera
• Normal: l'angle de la càmera és paral•lel al terra.
• Picat: la càmera se situa per sobre de l'objecte o subjecte mostrat, de manera que aquest es veu des de dalt.
• Contrapicat: oposat al picat.
• Nadir o supina o contrapicat perfecte: la càmera es situa completament per sota del personatge, en un angle perpendicular a terra.
• Zenital o picat perfecte: la càmera se situa completament per sobre del personatge, en un angle també perpendicular.
A continuació un video explicatiu:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada